Friday, July 10, 2009

Tugasan & Masa

Alhamdulillah sebahagian besar tugasan telah selesai dilaksanakan walaupun tidak lah sempurna yang diharapkan. Imtihan nisfu sanah dah beres,semua markah telah pun siap di ‘key in’ dan natijah pelajar pun telah keluar. Tinggal lagi slip untuk dipos. Alamat pelajar masih dalam proses kemaskini, insyaAllah akan siap dalam masa terdekat.->EXAM 2009

Itu sebahagian tugasan untuk bahagian peperiksaan. Ada lagi tugas lain menanti. Kalau disenaraikan memang ada lagi tugas yang masih tertangguh dan masih menunggu untuk diselesaikan. Kena design untuk letterhead masjid, tulis khat untuk buat cop guru quran, program mentor-menti Kak Yam tak buat lagi, penyelarasan untuk persatuan seni khat tak siap lagi (hehe tunggu Cikgu Nordin minta dulu baru nak buat kot), buku rancangan mengajar dah lama tak buat. Disamping tugasan rutin seorang guru. Semoga diberi kelapangan waktu untuk melangsaikan segala tugas dan tanggungjawab dengan sebaiknya.

Itu pun baru sebahagian dari tanggungjawab dalam hidup seharian.Haih memang tiap hari kita penuh dengan tanggungjawab sebenarnya. Cuma kita sedar atau tidak tanggungjawab itu selalu dan sentiasa menghambat kita.

الواجبات أكثر من الأوقات
Tanggungjawab itu terlebih banyak dari waktu-waktu yang kita ada.

Jangan asyik melihat waktu meninggalkan kita tanpa sebarang hasil yang kita dapat. Setiap saat yang kita lepaskan takan boleh diundur kembali. Takleh nak save load macam main game.

Jadi seharusnya kita bertanggungjawab terhadap waktu-waktu kita.

0 untaian kata:

Post a Comment